לוגו (בעברית: סמליל) הינו אלמנט גראפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים שהוא בדרך כלל, ארגון, חברה, מוצר או שירות ולהיות מזוהה עימו בתודעת קהל היעד.
לוגו יכול להכיל טקסט, איור או אלמנט גראפי אחר או שניהם יחד. הבחירה בין הצגת טקסט בלבד לבין הוספת אלמנט עיצובי ללוגו (או הצגת אלמנט עיצובי בלבד ללא טקסט) צריכה להיעשות לאחר בחינת התדמית שהעסק מעוניין להציג ולהיות מזוהה עימה.
אנו חיים בעולם עם שפע של מידע ואפשרויות בחירה, עובדה שמחייבת אותנו להיות יוצאי דופן במטרה שישימו לב אלינו, שיבחינו בנו. על מנת להשיג ייחודיות והבלטה עסקית, עלינו ליצור לעצמנו עיצוב תדמית ומיתוג מוצר, אירגון או חברה מנצח.
עיצוב הלוגו שהוא ללא ספק חלק מעיצוב אותה תדמית עסקית, הוא יקבע את הטון ברושם הראשוני של העסק ולכן מקומה של ההזדהות עם העסק ורכישת אמון הלקוח הפוטנציאלי, מקבלים תפקיד מרכזי בשיווק ובניראות החברה. על הלוגו להעניק לעסק ייחודיות ויזואלית על פני יתר המתחרים בתחום, להבליט יתרונות וליצור עניין בצופה/לקוח. עיצוב לוגו הינו חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג העסק ולמעשה, הוא מהווה את השלב הראשוני בעת עיצוב התדמית של כל עסק כולל בניית אתר לעסק.
תפקידו של הלוגו להיות הסמל המסחרי של החברה, העסק או האתר. הלוגו מייצג את התדמית של העסק, ולכן עליו לשדר את ערכי העסק ולהיות מזוהה עימו, כמו גם ליצור הזדהות מצד קהל היעד ולשדר ערכים מסוימים שיהיו פונקציונליים, ייחודיים ושיובנו בבהירות, במהירות וכהלכה בקרב הצרכן הפוטנציאלי.
עיצוב לוגו טוב הוא כזה אשר לקוחות פוטנציאליים מקשרים לעסק הרלוונטי ולערכים שהוא מעוניין לשדר ואף גורם, במרוצת השנים, לזיהוי מהיר של בית העסק. דוגמה לכך הוא הלוגו של נייקי, אשר נועד להתחבר בתודעת הצרכן למהירות ולפיכך לבטא גם הצלחה והישגיות.
ישנם חמישה סוגים בסיסיים של לוגויים:
1. טקסט בלבד (קוקה קולה וסמירנוף)
2. דימוי גרפי בלבד (ה-swoosh של נייק, התפוח של apple)
3. טקסט ודימוי גרפי (אדידס)
4. קיצור שם החברה/ראשי תיבות בלבד (IBM)
5. קיצור שם החברה/ראשי תיבות + דימוי גרפי
איך למצוא אותנו?